* Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen bij het huren van een wieg:

V: Ik ben al bevallen en wil per direct een wieg huren. A: Neem dan zsm contact met ons op. info@wieghuren.nl / Telefoon of appen 06-22290482

V: Wanneer laat ik de huurperiode ingaan?  
A: De meeste aanstaande ouders huren de wieg 1 à 2 weken voor de uitgerekende datum. Vanaf 37 weken mag je thuis bevallen, daarvoor beval je in het ziekenhuis.

Wat ook kan is een wieg op afroep. Je zet de reservering vast en de factuur is al voldaan. Je stuurt een sms of belt even als je weeën krijgt en dan doen wij de wieg op de post. Je mag ook bellen als de baby geboren is natuurlijk dat is aan jouw. Kunnen wij de wieg nog voor 16.30 uur op de post doen dan is deze de eerst volgende werkdag bij je. Let wel op weekenden en feestdagen! En evt vertraging bij de post.

De huurperiode op geboortekaartje. De wieg krijg je dan 2 weken voor de uitgerekende datum in huis en de huurperiode gaat pas in als je baby of baby’s geboren zijn. Wij ontvangen dan graag zsm een geboortekaartje waarop de datum van geboorte te zien is. Je huurt de wieg dan wel zonder kortingen en/of andere acties. Je krijgt eigenlijk een paar weken GRATIS. Ook willen wij je vragen om een recensie te schrijven op Google. Goolge is voor ons erg belangrijke zoekmachine.

V: Wat als ik eerder beval dan dat ik de huurperiode heb laten ingaan
A: Laat het ons dan zsm weten via de telefoon/WhatsApp. 06-22290482 Wij doen dan ons uiterste best om de wieg zsm te leveren. Wij geven ook altijd de tip mee om ons telefoonnummer op te slaan in je telefoon.

V: Wanneer moet ik reserveren? 
A: Als je weet dat je een wieg wilt huren, plaats dan je reservering. Schuiven met de huurperiode kan altijd nog.

V: Moet ik een borg betalen? 
A: Nee, wij hanteren geen borg. Wij vinden dat een baby op komst al duur genoeg is.

V: Waar zijn de ophaalpunten/retourpunten?  
A: De wiegen gaan met de post maar in overleg in Brummen ( Gelderland)

V: Kan de wieg ook met de post worden bezorgd?
A: Ja, De wiegen gaan met de post.
De verzend/retourkosten zijn voor de huurder. Wij verzenden de wiegen uitsluitend via PostNL. €6,99 of €8.50 , afhankelijk van de wieg.

V: Hoeveel weken van te voren moet ik betalen?
A: Zodra je de factuur hebt ontvangen heb je 30 dagen om deze aan ons te voldoen en bij direct huren moet de betaling bij ons binnen zijn voor de wieg naar jouw toe komt. Het kan zijn dat het sturen van een Tikkie dan een snelle manier van betalen is.

V: Hoe kan ik Wieg Huren bereiken?
A: Je kunt ons bereiken via de mail op info@wieghuren.nl. Via WhatsApp op 06-22290482 en telefonisch tussen 09:00 uur en 20:00 uur. Wij doen ons best om zo snel mogelijk contact op te nemen.

V: Als de wieg goed bevalt kan ik dan verlengen?
A: Ja, dat kan! Stuur ons dan een mailtje of anders en laat weten hoelang je wilt verlengen

V: Stel wij gaan voor een huurperiode van 8 weken maar willen deze verlengen naar 12 weken, betaal je dan het verschil bij of betaal je opnieuw voor een periode van 4 weken? A :Als je begint met 8 weken en wilt naar 12 weken dan betaal je het verschil tussen de 8 en 12 weken dat is €26.

V: Wat als de wieg niet bevalt?
A: Neem in dat geval zo snel mogelijk contact met ons op, dan zoeken we samen naar een passende oplossing.

V: Bij elke verlenging wordt er €1.50 in rekening gebracht? Waarom is dat?
A: Elke verlenging geeft weer extra administratief werk.

V: Kan ik de kleur van Wieg Chicco Next 2 Me vastleggen?
A:  Je mag wel een voorkeur opgeven, wij proberen daar dan aan te voldoen.

V: Kan ik de optie kiezen voor een nieuwe matras bij de huurperiode? A: Ja, dat kan. Wiegen Suus nieuw matras: €22,-. Wiegen Rik,Noa, Sterre en Liva €24,- voor de periode van de huurperiode

V: Waarom heeft de Chicco Next 2 me geen bedlinnen standaard bij de huur in?  A: Het bedlinnen wat je hebt aangeschaft voor je ledikant past ook op deze wieg. Wil je toch apart bedlinnen. De kosten voor een bedlinnen pakket  €8,50 . Hoeslaken, molton, lakentje en dekentje.

V: Op de site staan de prijzen vermeld van 4,8,12 of 16 weken. Is het mogelijk om ook 10 weken of 24 weken te huren? 
A: Ja, dat is mogelijk. Als dit je voorkeur heeft, mail ons dan en sturen wij je de prijs voor het aantal weken.

V: Kan ik bij het huren van een wieg ook een extra set bedlinnen huren?
A: Ja, dat kan. De kosten zijn €8,50 per setje.

V: Kan ik bij de huur ook een set kruiken huren of een tummytub?                                                                                           A: Ja, dat kan ook. Vraag ons hierna. 

V: Kan ik ook korting krijgen als ik meer artikelen huur/koop bij Wieg Huren?
A: Ja, bij een grote afname kunnen wij korting geven. Neem in dat geval contact met ons op.

V: Waarom moet ik handelingskosten betalen?
A: Handelingskosten/servicekosten is een verzamelnaam van alle kosten die bij het huren van een wieg komen kijken. Denk hierbij aan de tijd die wij kwijt zijn voor de planning, reserveringen verwerken, administratie, het wassen en strijken van bedlinnen en het controleren van inkomende en uitgaande wiegen en bestellingen.
V:Hoe stuur ik de wieg terug?                                                                                                                                              A: In de mail van de track en trace kun je een retourlabel aanmaken.  Je hebt een printer nodig om te printen en goed tape om de doos dicht te plakken. Bewaar de doos dus goed en hou de doos netjes. Wij willen de doos vaker gebruiken dan 1 keer.
V:Als ik een product koop en retour wil sturen?
A: Producten die speciaal voor jouw zijn gemaakt kunnen niet retour. Producten die niet bevallen mogen binnen 14 dagen retour gestuurd worden op eigen kosten

Veelgestelde vragen over de producten die Wieg Huren maakt:

V: Ik zie op de site leuke handgemaakte producten. Wat is de levertijd? 
A: De levertijd ligt tussen 1 dag en 4 weken.

V: Kan ik de producten ook ophalen bij de ophaalpunten die Wieg Huren aangeeft?
A: In sommige gevallen is dat mogelijk, vraag ons hier naar.

V: Ik heb zelf wat leuks bedacht, kunnen jullie dit maken? 
A: We proberen zoveel mogelijk datgene te maken wat jullie wensen. Stuur een mail naar creatief@wieghuren.nl, dan bespreken we samen de mogelijkheden.

V: Mag ik zelf de stofjes kiezen bij het bestellen van een voedingskussen?
A: Jazeker, je kiest voor elk product dat wij maken zelf je stofjes.

V: Welke stoffen gebruiken jullie?
A: Wij gebruiken voornamelijk katoen, badstof en wafeldoek.